ישנו סיפור המובא בגמרא
כל מי שהיתה בגן ודאי אותו מכירה
גם גבור הסיפור מוכר ידוע!
מעשירי ירושלים כלבא שבוע
במאמר מוסגר אעמיד דברים על דיוקם
כלבא שבוע זה לא שם פרטי של אדם
אלא שם משפחה שכל אחד מבניה אליה שייכים
ועל שם המפעל המיוחד שבו עסקו כל החיים
הם היו מכונים וכך נקראים
ומה היה עסקיהם המבורך
פתחו הם דלת לכל נצרך
האכילו בכל טוב את הרעבים
שהגיעו לביתם מעולפים ככלבים
וכן דאגו את קיבתם להשביע
ואת נפשם להרוות ולהרגיע
לכן הפך באופן קבוע
שם משפחתם לכלבא שבוע
מה מיוחד בזה המפעל בזה המעשה
את המהלך להבין ננסה
אדם רעב מה הן תחושותיו?
ריקנות, חוסר רוגע, ניכרים הם עצביו
ולאחר שהוא שבע אין מה להתפלא
הוא שליו, מיושב, הוא פשוט מלא
האכלת הרעב היא חסד של ממש
אותו סלל, הקים כנדרש
אברהם אבינו – עמוד החסד הראשון בעולם
אוהל נטע בבאר שבע והקימו לצרכי כולם
כל אורח שאליו הגיע, האכיל, השקה, וליוה
השביעהו יותר ממה שלב נצרך תבע
במאור פנים, במתק שפתים ובשמחה את כולם עטף
אפשר לומר שחסד לאברהם אבינו הוא שם משפחתו הנוסף
שום קושי, תסכול וכאב (זוכרות ביום השלישי למילתו)
לא הרתיעו, לא החלישו, לא מנעו אותו מחובתו
גם שרה אִמנו עִמו בקודש מצטרפת לכל לכל עשיה ברוכה
אברהם עם הגברים, שרה עם הנשים, והחסד נהיה ממלכה…
על שלשה דברים העולם עומד על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים
את גמילות החסדים הזו הוריש אברהם לעמנו ירושת עולמים
העמוד הזה ניצב איתן, בכל התקופות, בכל הימים
מבטל גזירות, כעמוד ענן נגד כל אלו שעלינו קמים…
גם עכשיו, במציאות הקשה שעמ"י אליה נקלע
עמוד החסד על גדותיו עלה
תושבי הדרום והצפון אלו שגלו מבתיהם ואף הנשארים
זוכים כבר שבועות רבים לנתינה ועזרה באין סוף תגבורים
דלתות שנתפחו, דירות שמוסרים
עִם דאגה בלתי פוסקת לכל האביזרים
לב העם חם ובוער מהרצון לתת, להעניק, להאכיל
אין מילים שיצליחו להביע ולהכיל
תודה עצומה לכל זרע אברהם אנשי החסד והמעלה
שמכריעים את העולם לגאולה
בשמי ובשם כל התושבים מהצפון ומהדרום
תבורכו מפי עליון ומשמי מרום.