הלימוד היום מוקדש לרפואת אמה בת פולינה

הלימוד היום מוקדש להצלחת שמעון מויאל בן עליה לאה -דוד

הלימוד היום מוקדש לעילוי נשמת דמטה בוגלה בן חווה

הלימוד היום מוקדש לעילוי נשמת אביבה בת לאה

הלימוד היום מוקדש לרפואת תהל בן אדוה

הלימוד היום מוקדש להצלחת חן בת רבקה

הלימוד היום מוקדש להצלחת יוחאי שלי בן עמוס רפאל

זכות יוצרים אדירה ונדירה

פרשת מטות

קורא יקר! לפניך הזדמנות אדירה ונדירה של פעם בחיים, אל תחמיץ אותה.

מורנו ורבנו הרב ישראל אברג'ל שליט"א רוצה להציע לך הצעה משתלמת במיוחד, הצעה לשותפות אמת לנצח נצחים, הצעה שאת פירותיה תאכל בעולם הזה והקרן שמורה לך לעולם הבא.

לאבא של כולם, קדוש ה', אבינו מורנו ורבנו הרב יורם מיכאל אברג'ל זיע"א, היה חלום להקים בית כנסת מפואר, כנאה וכיאה לבית ה' שתשרה בו השכינה הקדושה. חזונו היה, שכמה שיותר אנשים ישתתפו בעלויות הבניה העצומות, על ידי שיתרמו מנדבת ליבם הטהור בשמחה כפי יכולתם, וכך יהיה להם חלק נצחי בבית ה'.

כעת בנו וממשיך דרכו, ראש מוסדות "המאיר לארץ" בעולם כולו, מורנו ורבנו הגאון הצדיק הרב ישראל אברג'ל שליט"א רוצה לשתף אותך ברכישת 'זכות יוצרים' בבניית 'בית הרב יורם'. קומפלקס מפואר שיכיל בית כנסת עם למעלה מ 1000 מקומות ישיבה, מכון להפצת תורתו של הרב יורם בעולם כולו, כולל לדיינות והוראה, ישיבה גדולה, מקוואות טהרה, אולם אירועים לבני הקהילה הקדושה וחדרי אירוח לשבתות.

כאשר הינך רוכש מטר ומעלה הינך זוכה להיות קשור בקשר אמיתי לרב יורם, ושותף לנצח בכל הזכויות העצומות של הפצת תורה וקדושה שמקום קדוש זה יפיץ לעולם כולו.

זכותו של מורנו ורבנו הרב יורם תעמוד לך ולכל בני משפחתך בדבר ישועה ורחמים, וכפי שהוא הבטיח בחייו: "מי שיהיה קשור בהפצת תורתי אפעל למענו בעולם הזה ובעולם הבא".

אל תחמיץ זכות יוצרים נדירה וחד פעמית!

בהקשר זה של התקשרות אמיתית לצדיק נאיר נקודת אור מתוך הספר הקדוש 'אמרי נועם':

בסיום פרשתנו, התורה הקדושה מספרת על בני גד ובני ראובן שבאו לבקש את רשותו של משה לנחול נחלה בעבר הירדן, ולוותר על נחלתם בארץ ישראל.

לשמע בקשתם המוזרה, כעס עליהם משה רבנו כעס גדול, והשווה אותם למרגלים שמאסו בארץ הקודש, והניאו את לב העם מלרשת אותה. אך לאחר שבני גד ובני ראובן הבטיחו לו שהם ילחמו עם אחיהם בכיבוש הארץ, ואף יהיו החלוצים בשדה הקרב, ורק לאחר הכיבוש והנחלה ישובו לנחלתם שבעבר הירדן – נחה דעתו של משה והסכים לכך.

מפשטות הפסוקים נראה שמה שגרם לבני גד ובני ראובן לבקש נחלה בעבר הירדן זו טובה גשמית, כמו שכתוב: "ומקנה רב היה לבני ראובן ולבני גד עצום מאוד ויראו את ארץ יעזר ואת ארץ גלעד והנה המקום מקום מקנה". כלומר, חבל ארץ זה שבעבר הירדן היה פורה ורחב ידיים, ומתאים מאוד לרעיית המקנה הרב שהיה להם, ולכן עלה ברצונם לנחול אותו תמורת נחלתם בארץ הקדושה.

אלא שלפי זה מתעוררת תמיהה גדולה: כיצד יתכן שבשביל סיבות גשמיות יוותרו בני גד ובני ראובן על הזכות העצומה לנחול נחלה בארץ ישראל?

בדומה לכך יש לתמוה גם על משה רבנו: כיצד יתכן שכאשר הבטיחו לו שיצאו חלוצים לפני אחיהם למלחמה, נתרצה לבקשתם, והרי בכך הם מזלזלים בקדושתה וחשיבותה של ארץ ישראל?

וכך מבאר מבאר ה"שפת אמת" בשם הרב הקדוש ר' שמחה בונים מפשיסחא זיע"א – הסיבה האמיתית לבקשתם של בני גד ובני ראובן להתיישב דווקא בעבר הירדן היא, משום שהיה להם קשר עמוק ונפלא למשה רבם, וזכרו היטב בליבם את כל הטובות הגדולות והעצומות שעשה עימם משה רבנו מיום שהכירוהו. ומכיוון ששמעו שנגזר על משה רבנו שלא יכנס לארץ אלא יקבר בעבר הירדן, לא היו מוכנים בשום אופן להיפרד ממנו ולהיכנס לארץ בלעדיו, ולכן החליטו לוותר על הזכות העצומה להתיישב בארץ הקודש, הגם שהשתוקקו לכך שנים רבות, והעדיפו להישאר בעבר הירדן, במקום שיקבר משה רבם.

ועל כך רומזת התורה באומרה: "ומקנה רב היה לבני ראובן ולבני גד" – "מקנה רב" מלשון קניין ברב, והיינו שהיה להם קניין עמוק ברבם, משה רבנו, והיו שייכים לו כל כך עד שלא יכלו להעלות על דעתם להיכנס לארץ בלעדיו. ומה שתלו את בקשתם בטעמים גשמיים, זה רק כדי להצניע את עומק כוונתם האמיתית.

אלא שמתחילה לא הבין משה רבנו את אמיתות כוונתם ולכן כעס עליהם, בחושבו כי מואסים הם בארץ הקדושה כמו המרגלים. אך לאחר שראה את גודל נחישותם לעמוד חלוצים במלחמת כיבוש הארץ, הוברר לו שהם אוהבים את הארץ אהבה גדולה מאוד. ואז האיר ה' את עיניו וירד לסוף דעתם ואמיתות כוונתם, ולכן ביטל את כעסו מעליהם והסכים עימהם.;

ואף שבמבט ראשון עשוי להראות שפירוש זה רחוק מן הפשט, האמת היא שהוא מיוסד על דבריו של גדול מפרשי הפשט – רש"י הקדוש – בנוגע לברכתו של משה רבנו קודם פטירתו לבני גד – "ולגד אמר… וירא ראשית לו כי שם חלקת מחוקק ספון". וכך מפרש שם רש"י הקדוש: "ראה (גד) ליטול לו חלק בארץ סיחון ועוג, שהיא ראשית כיבוש הארץ, כי ידע אשר שם בנחלתו חלקת שדה קבורת מחוקק, והוא משה". וכן הייתה כוונתם האמיתית של בני ראובן, שהיו בעצה אחת עם בני גד.

ממעשה זה של בני גד ובני ראובן יש ללמוד מסר נוקב עד מאוד בדבר הקשר האמיתי שצריך להיות בין התלמידים לבין רבם הקדוש. כי לכל צדיק אמת ישנם תלמידים ומעריצים רבים, ולמראית העין נראה שכולם אוהבים אותו אהבה גדולה, אך לאמיתו של דבר אמיתות האהבה נבדקת רק בשעת מבחן וניסיון.

כאשר נדרש מן האדם לוותר על כבודו או ממונו או זמנו וכל כיו"ב למען רבו – רק אז ניתן להיווכח אם באמת אוהב הוא את רבו או לא. מי שאוהב הוא את רבו באמת – יהיה מוכן לעשות הכל ולוותר על הכל למען רבו. אך מי שאהבתו אינה אלא משפה ולחוץ ואינה נובעת מעומק הלב – בשעה זו יתגלה פרצופו האמיתי, ויתברר שאוהב הוא את עצמו הרבה יותר ממה שאוהב הוא את רבו, ולכן אינו מוכן לתת מעצמו כלום למען רבו.

גם לבבא סאלי זצוק"ל היו רבבות של אוהדים ומעריצים בכל קצוות תבל, אולם רק על מעטים מהם היה אומר שהם שייכים לו באמת. פעם הגיע לרב יהודי פשוט מאחד המושבים שבסביבות העיר נתיבות. לאחר שיצא יהודי זה מביתו של הרב, אמר הרב לבני הבית, שהוא יודע בבירור שיהודי זה אוהב אותו אפילו יותר ממה שהוא אוהב את הוריו. אמרה כזאת של בבא סאלי הייתה נדירה ביותר, ואם הוא אמר כך על אותו יהודי, כנראה שהוא הרגיש שיהודי זה יהיה מוכן לעשות למענו כל דבר בעולם שהוא יבקש.

על כל תלמיד לחזק היטב את הקשר הנפשי שלו לרבו, ולאהבו אהבת אמת! באופן שכל רוחות שבעולם לא יוכלו להפרידו מרבו. ויזכור תמיד את כל הטובות הרבות שרבו עושה עימו ומביאו לחיי העולם הבא. ועיקר הכל, שישתדל להיות מסור לרצון רבו בכל יכולתו, גם אם יידרש ממנו לוותר על דברים גדולים וחשובים, ורק אז יזכה להיות קשור היטב בליבו של רבו, ויזכה לכל טוב מרבו בעולם הזה ובעולם הבא.

מידת הענווה וההכנעה

פרשת צו

צדקה במקום תעניות

פרשת ויקרא - זכור

פנינים נפלאים על כוחו של מנהג 'זכר למחצית השקל'

פרשת מחצית השקל

סכנת הרגשת הסיפוק

פרשת פקודי

מבצע!
הגדה של פסח – כריכה רכה
35.00110.00
מבצע!
מגילת אסתר עם ביאורי הרב יורם
30.00100.00
מבצע!
זמירון – נועם השבת
15.00100.00
מבצע!
מארז USB שיעורי הרב ישראל שליט"א (3 ב-99)
99.00