נידון זה דומה לנידון שהוזכר בדין תמרים שמיעכן, ושם העלנו שיש לברך כברכת הפרי, אם כן גם כאן הברכה אינה משתנית, עיין שם באורך.
מקור: ברכות (לח.), כ"כ הרמב"ם (הלכות ברכות פ"ח ה"ד), שו"ע (סימן ר"ב ס"ז). וכ"פ במשנה ברורה (סימן ר"ב סק"מ) וז"ל: פירוש אף שנתרסק על ידי זה לגמרי אפ"ה מברכין פרי העץ משום דכיון דעדיין ממשן קיים שייך לברך עליהם פרי העץ וה"ה לענין פה"א, כגון: ער"ד עפי"ל (תפוחי אדמה) שמיעכן ועשאן כעיס. עכ"ל.