מעיקר הדין אין חובה שבני הבית כולם יהיו בשעת ההדלקה. אמנם, מהיות טוב ראוי שכולם יהיו באותה שעה, ואף ישהו מעט סביב נרות החנוכה.
בהרחבה:
כן מתבאר מדברי רבינו מאיר המעילי בספר המאורות (מגילה יט: עמוד שכח), שהאשה מוציאה את האנשים בהדלקת נר חנוכה, כי אין צורך שיהיו שם בעת ההדלקה. וכ"כ רבנו עובדיה בספרו חזו"ע (חנוכה, ע"מ קמה ד"ה ודע), ע"ש. עוד מצינו ראיה לזה בספר המצות (הל' חנוכה דף רנ ע"ד) ומכל מקום נכון להדליק בעוד בני הבית נעורים. עכ"ל. ומוכח מדברי הסמ"ג שאין זה לעיכובא, ואם יכולים להיות עימו בשעת ההדלקה מוטב ואם לאו ידליק כהרגלו בברכות.
מקור: ספר המאורות (מגילה יט: עמוד שכח), חזו"ע (חנוכה, ע"מ קמה ד"ה ודע), ע"ש.