כל הרוצה ליטול יבוא ויטול…

חני פגשה אותי בשער בית הספר מחייכת את חיוכה וכולו אומר נצחון – 'הפעם בת שבע נראה לי שמצאתי את הפתרון לחיים בני, לכדור מרץ שלי, הילד התוסס והמלא אנרגיות! תביני כבר התחילו בעיות משמעת בבית הספר – איפה שיש מעשה קונדס שם תמצאי את החיים'. ובעודה מדברת רוגשת ורועשת, מוציאה היא מהשקית את הבקבוקון 'יום רגוע' המכיל טיפות לבליעה – 'מדובר בכמה מאות שקלים בחודש אבל… מבטיחים תוצאות!'

כולי אוזן דרוכה וקשובה, וחני ממשיכה בדיבורה הקולח: 'גם לרכיבה על סוסים רשמתי אותו פעם בשבוע – מחקרים העידו שזה ממתן דחפים, מעדן אימפולסיביות… אמנם נתח תקציבי ירד מהמשכורת החדשית, אבל שוה לא? מה לא עושים בשביל ילדים נוחים יותר, רגועים יותר, מה את אומרת בת שבע?'

'מדהים' – הגבתי בנימה מעוררת השתאות חציה מה'ביטוח חיים' שאולי בטוח לחיים וחצי מחני וארנקה המתרוקן… ויש עוד אחים לחיים המסכן…. 'בהצלחה שיהיה לך' – הפטרתי, 'כלומר רציתי לתת לך עצה אחרת'. האמת שחני נראתה ממהרת אז אולי בפעם אחרת… בפעם אחרת שניפגש חני, מהרהרת לעצמי אספר לך על עצה מבטיחה יותר, יעילה יותר ויקרה יותר.

יקרה יותר?! לא מצד המחיר, עלותה מסתכמת ב – 02 ₪ ותו לא. יקרה היא מצד חשיבותה, מצד הצופן הטמון בה. מסקרן אתכן?? אכן חני יקרה וקוראות יקרות ברצוני לספר לכן על טיפול וליתר דיוק על טיפול המונע שנקרא נטילת ידים של בוקר על יד המיטה את מעלתה, עוצמתה והשלכת פעולה זו על הנשמה גילה לנו מורינו הרב יורם מיכאל זצ"ל בשם ר' זושא מאניפולי שאמנם ידוע שעל כל יהודי לסלק את הרוח רעה השורה על ידיו בלילה על ידי נטילת ידים כאשר קם משנתו, אבל… הורים החפצים שילדיהם שהם כל כך משקיעים בגידולם יזכו להיות גידולי טהרה, יקפידו שילדיהם יטלו ידיהם בטרם ירדו מהמיטה.

עוד מביא הרב את דברי הבעל שם טוב שהביא רמז לסגולת הדבר מהפסוק בתהלים: "יתייצב על דרך לא טוב רע לא ימאס" (תהלים לו, ה), והסביר שעצם דריכת כף הרגל על הרצפה ללא נטילת ידים היא דבר לא טוב ומושכת את היצר הרע, 'דרך – לא טוב', לכן הילדים האלו שזוכים ליטול ידים בטרם ידרכו על הרצפה, משאירים את הדלת ליצר הרע נעולה! אין לו היום כניסה ללבם, אין לו היום מדרך רגל למחשבתם, לכן זוכים להיקרא גידולי טהרה! הם מושכים על נשמתם הרבה טוב, הרבה טוהר. טוהר שמביא לרוגע, טוהר שמביא לעידון התנועות, טוהר שמביא למיתון בדיבור, טוהר שמרחיק את הרע ומקרב את הטוב, מה את אומרת חני? מה אתן אומרות אמהות לא שוה לנסות? הרי אין ילד שלא רוצה להיות טוב, אין ילד שלא רוצה לְרַצּוֹת, להיות אהוב. תפקידנו כהורים וכאמהות בפרט לאפשר להם זאת. וזה מתחיל מאז שהם קטנים… וזה מתחיל מהבוקר… אז כל הרוצָה ליטול… תבוא ותיטול נטלא וקערה ותזכה ליטול!