אם הרוב יין מברכים בורא פרי הגפן, ואם הרוב שכר שהכל ניהיה בדברו
בהרחבה:
כאשר מערבים יין בשכר נחלקו רבותינו האם הולכים אחר הטעם או אחר הרוב, ולהלכה נראה שהולכים אחר הרוב ולכן אם הרוב יין אז היין הוא עיקר ומה שעימו נחשב לטל, ולכן מברכים הגפן על היין ופוטרים את השכר, אמנם אם השכר הוא רוב אז הוא עיקר והיין טפלה ולכן מברך שהכל על השכר ופוטר את היין.
מקור: התשב"ץ (ח"א סימן פ"ו), רמ"א (סימן ר"ב ס"א). הט"ז (סק"א). המג"א (סק"ג) החיי אדם (כלל נ"ה אות ג').