כברכת הפרי ואין הבישול גורע. ולכן אם מרקחים אגוז בדבש מברכים עליו בורא פרי העץ.
בהרחבה:
בשעה שמבשלים את האגוז בדבש לכאורה אפשר לטעון שברכת האגוז משתנה מחמת כן והאגוז נהפך לטפל ודבש עיקר, אך זה אינו, וזה לשון המשנה ברורה (סימן ר"ב ס"ק ס"ז): ואף על גב דאגוזים דרכן לאכול חיים ואם היה מבשלם במים משתנים לגריעותא [עח] אפ"ה כשמתקנין אותו ע"י טיגון בדבש הרי הם משתנים למעליותא ע"י הדבש והו"ל כדבר שטובים חיין ומבושלין. עכ"ל.